Niklas Vohnsen, Seniorkonsulent

Niklas Vohnsen

Efter et vel tilrettelagt og effektivt roll-in-forløb og en rigtig god velkomst, blev jeg lynhurtigt kastet ud i mit første ServiceNow-projekt. Jeg blev understøttet af erfarne kolleger, som stod til rådighed for hjælp og sparring.

 

Efter dette gik det ret hurtigt, og inden for de første seks uger havde jeg gennemført to uddannelse og havde min certificering i hus, og siden da har jeg brugt tid på en række forskellige projekter hos vores kunder.

Milepæle

Jeg synes, der har været flere gode milepæle allerede. Efter fem måneder var jeg certificeret ServiceNow Administrator og siden har jeg arbejdet på rigtig mange spændende projekter hos nogle af Danmarks største virksomheder. Udnævnelsen til seniorkonsulent ved årsskiftet 2016/2017 er dog nok den største milepæl hidtil. 

Hverdagen som konsulent

Som konsulent er hverdagen meget varieret – det lyder måske som en kliché, men det  er sjældent, at to dage er ens. Jeg har en teknisk uddannelse, men jeg ville ikke trives med at sidde bag en skærm hele dagen og få en arbejdsliste stukket i hånden. Vi har en procestilgang, hvor vi via tæt samarbejde forstår og guider kunden for at opnå det optimale resultat. 

Jeg har både været udstationeret og dermed siddet i et fast engagement hos én kunde,  men jeg har også prøvet at køre flere sideløbende projekter, hvor den høje kvalitet  skal opretholdes og deadlines overholdes i alle leverance – det kan være udfordrende, men det er også sjovt! 

Jeg kan ikke sige, om jeg sidder med de samme opgaver om et år eller to, men jeg lærer hele tiden nyt. Hver kunde, hvert projekt er anderledes, og vi får lov til at vokse med opgaverne.

Når jeg ikke er på arbejde…

… Er jeg sammen med min kæreste, venner og familie. Jeg kan godt lide at holde mig i form ved at træne et par gange om ugen. Herudover er jeg politisk interesseret og er altid klar på en venskabelig debat 🙂